Možda ste strastveni ljubitelj automobila, ali uvereni smo da ne znate mnogo o vodećem južnokorejskom automobilskom gigantu, kompaniji Hyundai. Na primer, da li ste znali da kompanija danas može da proizvodi vozile koristeći isključivo delove koje su proizveli njihovi inženjeri? Da li ste znali i to da je Hyundai sada vlasnik jednog od nekada najvećih rivala, brenda Kia?
Napredak se ne događa slučajno, već ga oblikuje istorija. Od svog osnivanja 1967. godine, kompanija Hyundai Motor Company slovi za jednog od pionira automobilskih tehnologija. Prodaja kompanije kontinuirano raste tokom pola veka bitisanja na tržištu, zahvaljujući spremnosti rukovodstva da eksperimentiše i rizikuje.
Video: „Hyundai, Next Awaits (Brand Film)”
Napredak oblikovan istorijom: 2 minuta video priče
Više od ostalih proizvođača automobila, Hyundai ulaže velika sredstva u razvoj benzinskih motora sa niskom emisijom izduvnih gasova, gorivnih ćelija sa pogonom na vodonik i elektrifikovanih vozila kako bi se suočio sa izazovima koje nameću klimatske promene (pročitajte koliko danas novca Hyundai ulaže u ekološka i autonomna vozila). Kompanija je tokom 2016. godine predstavila Ioniq, prvi automobil koji nudi tri različita elektrifikovana pogonska sklopa.
Sadržaj
Istorija kompanije Hyundai kroz decenije
Bogata istorija kompanije Hyndai počinje i pre osnivanja kompanije zadužene za pravljenje motornih vozila kakvu danas poznajemo, neposredno posle Drugog svetskog rata.
Kako je sve počelo: pomoć u obnovi Južne Koreje
Daleke 1947. godine osnovano je inženjersko-građevinsko preduzeće Hyundai. Naziv „Hyundai“ znači „moderna vremena“, a potiče od korejske reči „Hyun“ (hyeon, 현) što znači „moderno“ ili „sadašnjost“ i „Dai“ (dae, 대) koja se odnosi na „eru“ ili „generaciju“.
Nakon oslobađanja Južne Koreje 1945. godine, kompanija je dobila glavne državne građevinske ugovore i preuzela odgovornost za izgradnju većeg dela saobraćajne infrastrukture u zemlji koja se ubrzano industrijalizovala. Između ostalih kapitalnih projekata, Hyundai je izgradio autoput Kyeong-bu, najvažniju saobraćajnicu Južne Koreje.
1960-1970-te: era masovne proizvodnje
Hyundai Motor Company, kao automobilska kompanija, osnovan je 1967. godine. Već sledeće godine završena je izgradnja fabrike za montažu u gradu Ulsanu. Danas je to najveći svetski integrisani pogon za proizvodnju automobila, sa godišnjim kapacitetom proizvodnje od 1,6 miliona jedinica. S globalnom flotom brodova kojom upravlja Hyundai Glovis i vlastitom filijalom za proizvodnju čelika, Hyundai Motor Group strategijski kontroliše kompletan proizvodni lanac, što je jedinstven slučaj u svetu.
Prvi vozilo koje je Hyundai, u saradnji sa američkim koncernom Ford Motor Company, sastavio u svojoj fabrici u Ulsanu bio je model Cortina, 1968. godine. Hyundai je ovom prilikom postavio rekord u vremenu implementacije novih rešenja u masovnu proizvodnju, koje je bilo kraće od bilo kog Fordovog postrojenja na svetu – nešto manje od šest meseci.
Nakon prvobitnog uspeha Cortine i prodora na evropsko tržište, Hyundai je odlučio da razvije sopstveni automobil. Kompanija je u februaru 1974. angažovala Džordža Ternbula (George Turnbull), bivšeg generalnog direktora Austina Morrisa (u okviru konglomerata British Leyland). On je odmah angažovao šest glavnih evropskih inženjera, uključujući dizajnera karoserije, dva dizajnera šasije, dva inženjera proizvodnje i test inženjera.
Zajedno su stvorili legendarni Pony (Excel na američkom tržištu), koji je predstavljen na sajmu automobila u Torinu u oktobru 1974. godine, da bi se na tržištu pojavio u decembru 1975. Automobil je dobio nadimak „kukminča”, što znači „automobil za ljude”.
Sa stajlingom legendarnog Đorđeta Đuđara (Giorgetto Giugiaro), dizajnera koji je potpisao legendarne modele BMW M1 i Delorean DMC-12 (gledali ste „Povratak u budućnost“?), ovaj kompaktni automobil s pogonom na zadnjim točkovima bio je prvi masovno proizveden južnokorejski automobil i glavni model kompanije Hyundai tokom dugog niza godina.
1980-te: međunarodna ekspanzija
Osamdesete su bile vreme velike međunarodne ekspanzije za Hyundai, jer je kompanija brzo uhvatila priključak sa uhodanim proizvođačima na svetskom tržištu. Već 1982. godine kompanija je prvi put nastupila na tržištu Velike Britanije, a Pony je bio prvi korejski automobil koji je ponuđen kupcima na Ostrvu.
Godine 1984. Hyundai je počeo izvoz modela Pony u Kanadu, gde je prodaja premašila sva očekivanja – u jednom trenutku bio je to bio najprodavaniji automobil na tamošnjem tržištu. Sledeće godine predstavljena je prva generacija modela Hyundai Sonata i napravljen je jubilarni milioniti automobil.
Do 1986. godine, Pony Excel je bio jedini model kompanije Hyundai koji se prodaje u Sjedinjenim Državama i prvi automobil s pogonom na prednjim točkovima. U prvoj godini „američke turneje“, prodato je 168.000 jedinica, što je i danas rekordan uspeh. Časopis Fortune nominovao je ovaj automobil kao „najbolji proizvod br. 10“, zahvaljujući delom i njegovoj pristupačnosti.
1990-te: upravljanje kvalitetom
Tokom proleća 1990. godine proizvodnja dostiže vrednost od četiri miliona maraka, a 1991. godine, kompanija dolazi do još jedne prekretnice i razvija svoj prvi benzinski motor, četvorocilindrični Alfa agregat, kao i sopstveni menjač. Time je trasiran put ka tehnološkoj nezavisnosti. Alfa motor je debitovao 1992. godine u modelu Hyundai Scoupe.
Tokom ove decenije, Hyundai je nastavio da se razvija i osnažuje svoju poziciju kao međunarodnog proizvođača automobila. Predstavljeni su mnoge novi modeli, uključujući Accent, Dynasty i Tiburon.
Tokom 1994. godine u Nemačkoj je otvoren centar za praćenje razvoja tehnologije u Evropi, odnosno za dizajn i konstrukcija novih automobila za evropsko tržište. U septembru 1997. godine Hyundai pokreće svoj prvi pogon za proizvodnju na Starom kontinentu, u Izmiru u Turskoj. To je danas najstarije aktivno proizvodno postrojenje kompanije Hyundai u inostranstvu.
Devedesetih godina prošlog veka Hyundai je eksperimentisao i sa električnim i hibridnim vozilima. Prvi potpuno električni automobil bio je prototip modela Hyundai Sonata iz 1991. godine. Nakon što su 1994. godine sprovedeni prvi eksperimenti sa hibridnim pogonskim sistemima, na Sajmu automobila u Seulu 1995. godine predstavljen je hibridno-električni FGV-1. Vozila sa mešovitim pogonom razvijana su 1998. godine, dok je razvoj električnih vozila sa gorivnim ćelijama takođe započet krajem devedesetih.
Predsedavajući Mong-Ku Čung (Mong-Koo Chung) je 1999. godine promovisan u predsednika kompanije Hyundai Motor Group. Pod njegovom upravom kompanija se orijentisala na proizvodnju visokog kvaliteta, što je uticalo na to da Hyundai postane ozbiljan konkurent na svetskom tržištu.
2000-te: proizvodi sa većom vrednošću
Na prelazu u novi milenijum Hyundai je počeo da gradi imidž brenda vrhunske klase. Matična kompanija, Hyundai Motor Group, mnogo je uložila u novi kvalitet, dizajn, proizvodnju i dugoročna istraživanja svojih vozila, naročito u Evropi. Evropski dizajnerski centar kompanije Hyundai osnovan je 2001. godine, a 2003. niču Tehnički centar Hyundai Motor Europe i Dizajnerski centar Namyang.
Svoj prvi SUV, Santa Fe, Hyundai je lansirao 2000. godine. Nazvan po gradu u Novom Meksiku, ovaj model je postao najprodavaniji automobil kompanije. Već 2004. godine predstavljen je još jedan terenac – Tucson.
Godine 2007. lansiran je i30. Dizajniran, razvijen i proizveden u Evropi, ovaj model je postao „lice sa naslovnice“ Hyundai Motorsa na kontinentu. Sledeće godine je osnovan Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC), najsavremenije proizvodno postrojenje u Evropi, sa 500 visokotehnoloških robota koji svakog dana proizvedu 1500 automobila.
Hibridni električni model Sonata, sa tehnologijom litijum-polimerne baterije, debitovao je na Međunarodnom sajmu automobila u Los Anđelesu 2008. godine, pre nego što je 2011. godine krenula prodaja u SAD.
2010-te: pogled u budućnost
Tokom 2010-ih, Hyundai je sve više pažnje usmeravao na ekološki prihvatljiva vozila i tehnologiju. U daljem periodu kompanija ima za cilj da bude na čelu nove ere mobilnosti bez zagađenja prirodne sredine, uz poboljšanja efikasnosti goriva i nove energetske mogućnosti.
Septembra 2010. godine u Seulu Hyundai je predstavio BlueOn, svoj prvi proizvodni električni automobil koji se prodavao u Južnoj Koreji; BlueOn je zasnovan na platformi modela Hyundai i10 i bio je opremljen litijum-polimernim baterijama snage 16,4 kWh, koje se pune „do vrha“ za šest časova.
Tokom 2013. Hyundai predstavlja model ix35 Fuel Cell, prvo komercijalno vozilo sa vodoničnim gorivnim ćelijama na svetu (kod nas je svojevremeno najavljen kao vozilo koje pretvara vodonik u vodu). Brzo vreme punjenja vozila i veliki radijus kretanja, u kombinaciji sa očuvanjem životne sredine, donose veliku korist svima. Iste godine, kompanija se širi i na tržište moto trka, pokretanjem tima Hyundai Motorsport World Rally Championship.
Tokom 2015. godine Hyundai pokreće podbrend visokih performansi N, pod kojim će se kasnije razviti nagrađivani modeli kao što su i30 N i i30 Fastback N.
Sredinom 2016. godine, Hyundai je predstavio Ioniq, prvi automobil na svetu koji je ponudio tri elektrifikovana pogona – hibridni, plug-in hibrid i potpuno električni. Dve godine kasnije pojavljuju se Kona Electric, prvi potpuno električni potkompaktni SUV u Evropi, i Nexo, druga generacija vozila sa gorivnim ćelijama (pročitajte članak iz Vrelih Guma koji predstavlja Hyundai ekološka vozila).
Hyundai se ustoličio kao jedan lidera u automobilskoj industriji i kada je reč o konceptu „future mobility“. To se može videti u komunikacijskoj kampanji „Progress“, koja pokazuje kako je 50-godišnje nasleđe kompanije Hyundai oblikovalo progresivni duh koji mu omogućava da nastavi sa inovacijama i odgovori na izazove koje donosi budućnost.
Vremenska linija najvažnijih događaja kompanije Hyundai
Na sledećoj vremenskoj liniji (timeline) hronološki su prikazani najznačajniji modeli Hyundai automobila, kao i drugi važni proizvodi koji su ostavili dubok trag u bogatoj istoriji južnokorejske kompanije. Inače, hronologija kompanije Hyundai toliko je bogata da bi joj trebalo posvetiti poseban veb sajt, a za ovaj timeline izdvojili smo ono najznačajnije.
Video: „Hyundai Motors Company PR Movie – History of Car”
Kako Hyundai vidi istoriju automobila
Godina | Značajan događaj |
1967. | Završetak montažne fabrike u Ulsanu
Hyundai Cortina |
1976. | Hyundai Pony, prvi korejski putnički automobil |
1985. | Hyundai Pony Excel
Hyundai Sonata I |
1986. | Grandeur (Azera), luksuzni automobil velikih dimenzija |
1990. | Elantra i Scoupe |
1991. | Alpha motor, prvi agregat kreiran u Koreji
Hyundai Galloper i Sonata EV |
1993. | Hyundai Sonata II
Konceptualni model HCD-II |
1994. | Hyundai Accent
Električna vozila na solarni pogon i gorivne ćelije |
1995. | Hyundai Elantra (Avante) |
1997. | Epsilon motor |
1998. | V6 Delta motor
Akvizicija kompanije Kia Motors |
2000. | Hyundai Santa Fe, prvo korejsko električno vozilo |
2004. | Hyundai Tucson (Hyundai ix35), prvi kompaktni SUV |
2008. | Hyundai Genesis |
2009. | Hyundai i40 Wagon |
2010. | Hyundai i20 minivan |
2011. | Hyundai EON |
2013. | Hyundai Motorsport
Novi Hyundai i20 |
2014. | Nova Hyundai Sonata |
2015. | Novi Hyundai Tucson |
2016. | Hyundai IONIQ, ekološki hibridni model |
2017. | Hyundai i30 N, prvi N model visokih performansi |
2018. | Novi modeli Veloster i Veloster N |
Legende koje žive – istorija Hyundai vozila koja se i danas voze na našim putevima
Sasvim sigurno ste se, vozeći našim ulicama, susreli sa nekim od Hyundai modela koji su svojevremeno plenili pažnju domaće publike, a i danas uspešno odolevaju zubu vremena. Modeli kao što su Hyundai Getz, Hyundai ix35, Hyundai Atos i drugi grade samo pozitivna iskustva jer su ekonomični, jeftini za održavanje (delovi su uvek dostupni), a i cena im je vrlo pristupačna.
Hyundai Atos: neodoljivi gradski mališan
Hyundai Atos je gradski automobil koji se proizvodio od 1997. do 2014. godine. Prodavao se pod imenima Atoz, Amica i Santro. Od 1999. godine Atos sa drugačijom zadnjom fasadom i restilizovanim zadnjim bočnim vratima plasira se kao Hyundai Atos Prime. Tokom 2007. godine je na većini tržišta zamenjen modelom i10, ali proizvodnja se nastavila u Indiji do kraja 2014.
Ovaj automobil je pravi ljubimac domaćih korisnika, o čemu svedoče pozitivna iskustva vlasnika, koji najviše cene to što je kompaktan, lagan, jeftin za održavanje i registraciju, ali i neobično pregledan, sa odličnim voznim karakteristikama i visoko postavljenim sedištima.
Hyundai Getz: praktičan, pouzdan i jeftin
Hyundai Getz je supermini koji se proizvodio od 2002. do 2011. godine. Getz je poznat i kao Hyundai Click u Južnoj Koreji, Hyundai Getz Prime u Indiji i Hyundai TB ( „Think Basic“) u Japanu. Nakon što se pojavio njegov naslednik, i20 (2008.), Getz je nastavio da se prodaje širom sveta, a proizvodnja je konačno obustavljena 2011. godine. Hyundai Getz je jedan od prvih modela koji je pokrenuo „južnokorejsku revoluciju“ na našem tržištu, što je uspeo poboljšanim kvalitetom i odličnom organizacijom prostora.
Hyundai Getz je pregledan, praktičan i pouzdan automobil, a delovi za njega su dostupni i jeftini. Glavni aduti ovog mališana jesu maksimum prostora i opreme za najmanje uloženog novca, uz odličan kvalitet završne obrade. Sve u svemu, i danas je to odličan mali gradski automobil.
Hyundai Matrix: preglednost i udobnost na prvom mestu
Hyundai Matrix (Lavita) je višenamensko vozilo (MPV) koga je Hyundai proizvodio od 2001. do 2010. godine. Mehanički je bio zasnovan na platformi Hyundai Elantra, a dizajnirala ga je italijanska kompanija Pininfarina. Prodaja je počela u avgustu 2001. godine, a 2010. godine je zamenjen modelom ix20.
Ovaj automobil ima praktičnu i vrlo prostranu unutrašnjost i povoljnu cenu, mnogo prostora u kabini koji garantuje komfor i udobnost, a ne škrtari ni kada je dodatna oprema u pitanju. Korisnici hvale i kvalitet limarije, kao i dugotrajnost agregata.
Najznačajniji modeli Hyundai automobila
Kompanija Hyundai Motor Company jedan je od najznačajnijih proizvođača automobila na svetu – od 2014. godine, kompanija je peti najveći proizvođač automobila na svetu po ukupnoj prodaji.
Svoj prvi automobil Hyundai je predstavio 1968. godine, model Cortina, koji je proizveden u saradnji sa američkom kompanijom Ford. Kompanija je ubrzo postala svesna ogromnog potencijala automobilske industrije i želela je da razvije sopstveni automobil. Zato je Chan Ju-Iung angažovao George Turnbulla (bivšeg direktora Austina Morrisa). Ostalo je istorija…
Sedan | Accent
Elantra Sonata Ioniq i40 Mistra Grandeur |
Hečbek | i10
i20 i30 Xcent |
Kupe | Veloster |
Krosover / SUV | Creta
Venue Santa Fe Tucson Kona Nexo Palisade |
Električni | Kona electric/hybrid
Ioniq hybrid Nexo |
Sport | i30 N
i30 Fastback N |
Pogledajte sve aktuelne modele Hyundai vozila u ponudi Ehom Auto centra.
Hyundai Elantra: stil i bezbednost pod istom kapom
Hyundai Elantra (Avante) je automobil C segmenta koji se proizvodi od 1990. godine. Prvi model pod kodnim imenom J1 svetlost dana ugledao je oktobra 1990. godine, a prvi „fejs lifting“ urađen je 1993. godine. U Evropi se prodavao od proleća 1991. Zamenio je nešto veći Hyundai Stellar, koji nije bio dostupan na mnogim tržištima.
Elantra je bila glavni konkurent modelima kao što su Ford Sierra i Opel Vectra, ali po znatno nižoj ceni. Aktuelna je šesta generacija, a ovoj model se ističe enterijerom, kvalitetnom završnom obradom, privlačnim dizajnom i udobnošću.
Hyundai Sonata: raskošna dodatna oprema
Hyundai Sonata je automobil koji se veličinom uklapa u D segment, a proizvodi se od 1985. godine kao nadogradnja pomenutog modela Stellar. Prva generacija nije imala mnogo uspeha, pa se ubrzo pojavljuje druga generacija, koje se često smatra „originalnom“ Sonatom. Od šeste generacije nadalje poznat je kao Hyundai i45 na tržištima Australije, Singapura, Novog Zelanda i Kolumbije. U toku je smena sedme i osme generacije ovog atraktivnog modela.
Peta generacija Sonate, predstavljena 2004. godine, je napravila pravu revoluciju svojim poboljšanim kvalitetom i dizajnom, uz dugačak spisak dodatne opreme i modernizovanu mehaniku. Inače, Sonata i Elantra su dva najprodavanija modela kompanije Hyundai.
Hyundai Accent: uvek ispred konkurencije
Hyundai Accent (Verna, Excel) je potkompaktni automobil (B segment) koji je širom sveta ostvario zapažen uspeh. U Australiji su modeli prve generacije preuzeli ime Hyundai Excel, modela koji je prethodio Accentu, dok je od 2000. godine u Južnoj Koreji poznat po imenu Hyundai Verna (u Meksiku je do 2014. godine plasiran kao Dodge Attitude). Od 2002. godine, Accent je bio najduži mali porodični automobil koji se prodavao u Severnoj Americi.
Upravo zbog toga što je svojim dimenzijama i veličinom prtljažnika bliži C segmentu, Accent i danas uživa veliku popularnost (o kvalitetu svedoče i brojne nagrade, kao što je titula najpouzdanijeg potkompaktnog automobila u Americi 2008. godine). Aktuelna je peta generacija ovog modela.
Hyundai Veloster: uvek budite primećeni
Hyundai Veloster (FS) je atraktivan i pomalo neobičan kupe koji se u prodaji nalazi od 2011. godine. Prvi put je predstavljen svetskoj publici na Salonu automobila u Detroitu 2011. kao model koji popunjava prazninu koja je preostala kada je Hyundai ukinuo model Tiburon.
Automobil se od konkurenata razlikuje po asimetričnoj konfiguraciji vrata, koja sadrži jedna velika vrata sa vozačeve strane i dva manja vrata na suvozačkoj strani (konstrukcija koja se viđa kod komercijalnih i teretnih vozila). U Severnoj Americi Veloster je opremljen Blue Link-om, novim telematik sistemom koji vozaču pruža automatsko obaveštavanje o sudarima, dijagnostiku vozila i daljinsko upravljanje. Aktuelna je druga generacija Velostera.
Hyundai Tucson: kompaktni SUV po svačijem ukusu
Hyundai Tucson je kompaktni (C segment) terenac koga Hyundai proizvodi od 2004. godine. U liniji SUV vozila, Tucson se uklapa ispod modela Santa Fe i Veracruz. Ime je dobio po gradu Tuson u Arizoni.
Druga generacija ovog modela je na većini tržišta izvan Južne Koreje i Severne Amerike preimenovana u Hyundai ix35, koji je predstavljen na Sajmu automobila u Frankfurtu 2009. godine sa brojnim unapređenjima na planu snage, potrošnje goriva, udobnosti i bezbednosti. Ime Tucson vratilo sa uvođenjem aktuelne, treće generacije. Otkako je lansirana 2015. godine, aktuelna generacija modela Tucson najprodavaniji je Hyundai u Evropi.
Hyundai Santa Fe: više prostora za veće društvo
Hyundai Santa Fe je terenac (SUV) koga južnokorejski proizvođač ima u svom portfoliju od 2000. godine. Ime je dobio po gradu Santa Fe u Novom Meksiku, a predstavljen je 2001. godine kao Hyundaijev prvi SUV. Santa Fe bio je prekretnica u programu restrukturiranja kompanije krajem devedesetih, jer je ovaj model bio toliko popularan da je Hyundai ponekad imao poteškoće u snabdevanju.
Između 2007. i 2012. godine, Santa Fe se našao između nešto manjeg kompaktnog terenca Tucson i većeg luksuznog modela Veracruz. Santa Fe je elegantno dizajniran, prostran i veoma udoban, ali i dovoljno brz. Nudi odličan nivo bezbednosti i na tom polju postavlja nova merila u klasi. Aktuelna je četvrta generacija ovog modela.
Hyundai Kona: najlepši mali SUV
Hyundai Kona je potkompaktni SUV sa petoro vrata koji je debitovao u junu 2017. godine. Električna verzija Kona Electric (ili Kona EV) prvi put je predstavljena u Južnoj Koreji 2018. godine. Na Međunarodnom sajmu automobila u Detroitu 2019. godine Hyundai Kona je proglašen za vozilo godine u svojoj klasi.
Kona EV se posebno ističe velikom autonomijom i stvarnim dometom od 470 km. Kona je osmišljena tako da kombinuje ekonomičnost u potrošnji goriva i odlične performanse u urbanom okruženju, a prevashodno je namenjena mlađoj klijenteli, što potvrđuju i nova dizajnerska rešenja koja ovaj model vizuelno izdvajaju iz gomile konkurentskih modela iz SUV „B“ segmenta.
Hyundai Grandeur: najbolji odnos kvaliteta, performansi i luksuza.
Hyundai Grandeur je luksuzna limuzina koja datira od 1986. godine i dugo je bila najluksuzniji Hyundaijev model (do pojave modela Dynasty). Grandeur je evoluirao kroz pet generacija sa nekoliko ristajlinga i poznat je pod različitim imenima, najviše kao Hyundai Azera (kasnije zamenjen modelom Genesis). Aktuelna je šesta generacija.
Hyundai Ioniq: prefinjen, aerodinamičan, efikasan i ekonomičan
Hyundai Ioniq je kompaktni hečbek C segmenta sa petoro vrata koji se proizvodi od 2016. godine. Ioniq je prvi hibridni model automobila na svetu, koji može da ponudi tri različita električna pogonska sistema. Električni, hibridni, koji kombinuje snagu benzinskog motora sa snagom elektromotora i priključni (plug-in), koji takođe kombinuje snagu benzinskog motora sa snagom elektromotora i ima mogućnost punjenja baterije iz električne mreže.
U Srbiji Hyundai nudi sve tri opcije, uključujući i hibridnu varijantu, koja važi za najekonomičnije hibridno vozilo u masovnoj proizvodnji. Osim toga, korišćeni materijali, posebno u strukturi enterijera, pogodni su za reciklažu, pa je Ioniq, u celini gledano, jedno od „najzelenijih“ vozila na planeti.
Hyundai H-1: elegantan mini van avanturističkog duha
Hyundai H-1 (Hyundai Starex) je lagano putničko kombi vozilo sa četvoro vrata koji se proizvodi od 1997. godine. Aktuelna druga generacija predstavlja veliki korak napred u odnosu na originalni model, zbog osetno većih dimenzija koje garantuju pun komfor putovanja i ponude znatno jačih CRDi motora. Evropski modeli prodaju se kao Hyundai H-1 Cargo (teretna verzija) i Hyundai H-1 Travel (putnička varijanta).
Hyundai i10: upečatljiv i moderan gradski mališan
Hyundai i10 je gradski automobil A segmenta koji se, kao direktni naslednik modela Atos, proizvodi od 2007. godine. Druga generacija automobila predstavljena je u avgustu 2013. godine, a nešto veća verzija, Grand i10, razvijena je prevashodno za azijsko tržište i lansirana je u septembru 2013. godine, zajedno sa sedanom Hyundai Xcent.
Hyundai i10 je jedan od najomiljenijih gradskih automobila na našem tržištu, štedljiv, praktičan i jeftin za održavanje. Trenutno se nalazi u svojoj trećoj generaciji.
Hyundai i20: sve što vam treba od novog automobila
Hyundai i20 je hečbek B segmenta koji je nasledio popularni model Hyundai Getz 2008. godine. Debitovao je na Salonu automobila u Parizu u oktobru 2008. godine, a nalazi se između modela i10 i i30. Dostupan je u verzijama sa tri i pet vrata.
Kao jedan od najkonkurentnijih modela B klase, Hyundai i20 nudi sve što je potrebno evropskim kupcima: izuzetno prostran enterijer, moderna tehnološka rešenja koja se tiču elektronskih uređaja i komfora i prefinjen dizajn kojim se izdvaja od brojnih konkurentskih modela. Od 2020. godine aktuelna je treća generacija.
Hyundai i30: automobil za novo doba
Hyundai i30 je porodični automobil C segmenta koji je se proizvodi od 2007. godine u fabrici u Nošovicama, u Češkoj. Model i30 svoju platformu deli sa modelom Kia Cee’d i dostupan je kao hečbek sa troja vrata (2012–2017) , hečbek sa petoro vrata, karavan sa petoro vrata, uz izbor od tri benzinska i dva dizel motora, sa manuelnim ili automatskim menjačem (tu je i sportska varijanta i30 N).
Druga generacija i30 predstavljena je u septembru 2011. godine na Salonu automobila u Frankfurtu u Nemačkoj. Aktuelna je treća generacija.
Hyundai grabi u svetlu budućnost
Na kraju ovog kratkog osvrta na bogat istorijat kompanije Hyundai treba naglasiti to da se o ovoj automobilskoj kompaniji zaista može reći još mnogo toga zanimljivog, uzbudljivog i neverovatnog. Kako izgleda sadašnjost možete pogledati na našoj stranici o brendu Hyundai, a o budućnosti ove renomirane kompanije svakako ne treba brinuti.
Reference:
- Hyundai Global (https://www.hyundai.com/worldwide/en/footer/corporate/information/history/2013-2019)
- Ranker (https://www.ranker.com/list/full-list-of-hyundai-models/reference)
- Hyundai Motor Europe (https://www.hyundai.com/eu/models.html)
- Hyundai News (https://www.hyundainews.com/en-us/releases/2815)
- Auto Influence (https://www.autoinfluence.com)
- Auto Evolution (https://www.autoevolution.com/hyundai)