Deleći razvojnu platformu sa svojom hibridnom, tj. plug-in hibridnom varijantom, Hyundai IONIQ Electric predstavlja vozilo koje pokreće isključivo električni pogon. Iako je platforma bila novost i za samu fabriku kada je predstavljena tržištu, na samom početku je zabeležen neverovatan uspeh – američka Agencija za zaštitu okoline proglasila je IONIQ Electric za najekonomičnije vozilo klase električnih automobila, sa kombinovanom potrošnjom od 136 mpg-e, što je ekvivalent od 1,7 litara benzina na 100 km.
Njegova najnovija verzija, međutim, napravila je još veći iskorak – IONIQ proizveden 2022. sa punim baterijama može da pređe do 236 kilometara, što je praktično rezultat u kilometar identičan sa trenutno najizvikanijim i neuporedivo skupljim američkim električnim automobilom srpskog imena.
Iako je formalno kategorisan u hatchback – liftback klasu automobila, IONIQ Electric je po mnogim osobinama specifičan. Pošto u pogledu izgleda, funkcionalnosti i voznih performansi “preuzima” određene elemente od drugih klasa, sa pravom ga možemo nazvati višenamenskim automobilom.