Izbor malog gradskog automobila može biti ozbiljna glavobolja, budući da se radi o segmentu sa verovatno najraznovrsnijom ponudom različitih modela slične cena i karakteristika „na papiru“. Međutim, kada se izbor maksimalno suzi na spisku se po pravilu zadržava Hyundai i20, mali gradski hečbek koga Hjundai promoviše kao racionalan, logičan i razuman izbor za kupce koji od malog automobila očekuju mnogo. Profesionalne recenzije i testovi, kao i iskustva vlasnika ovog automobila, čija je platforma prvi put predstavljena još 2008. godine, to redom i potvrđuju.
Za početak, neverovatno je prostran i opremljen modernim sigurnosnim opcijama i dodatnom opremom, a dobija se uz raskošnu garanciju 5+2 godine. Ristajlingom druge generacije koji je odrađen 2018. godine aktuelni Hyundai i20 za 2019. i 2020. godinu je i na planu dizajna „dobio na težini“ tako da stoji rame uz rame sa konkurencijom, a u mnogim segmentima je i prevazilazi. Visoka ocena je zato najčešći zaključak većine recenzija koje se bave ovim modelom.
Fejslifting za duži vek
Redizajnirani i20 ne donosi suštinske promene u odnosu na drugu generaciju koja je predstavljena pre šest godina i zadržao je praktično iste dimenzije, i spolja i iznutra. Nova svetla i branici (projekcijska prednja svetla sa LED dnevnim svetlima), kao i karakteristična maska hladnjaka približili su i20 ostatku Hjundaijeve game (liči na onu kod modela Santa Fe), a treba istaći i promene na zadnjoj strani koje su doprinele da auto izgleda veće i masivnije, a time i ozbiljnije – zapravo, gledajući sa zadnje strane restilizovani i20 izgleda kao sasvim novi model. Izbor atraktivnih boja i aluminijumske felne dodatno naglašavaju novi stajling omiljenog gradskog hečbeka.
Pogled u unutrašnjost otkriva neke suptilne izmene u generalno sasvim prepoznatljivom enterijeru koji je zadržao svoju neverovanu prostranost. Velikom zapreminom, nekarakterističnom za ovu kategoriju vozila, odlikuje se i prtljažnik od 326 litara (zadnja sedišta se mogu delimično ili potpuno preklopiti što pruža potrebnu fleksibilnost u slaganju prtljaga i prostora za putnike).
Noviteti unutrašnjosti modela i20 su uglavnom tehnološke; recimo, centralno postavljen ekran dijagonale od 7 inča je osetljiv na dodir i nudi mogućnost prikazivanja sadržaja ekrana sa pametnog telefona preko aplikacija Android Auto ili Apple Car Play (za navigaciju može da se koristi npr. Google Maps sa telefona), a tu su i svi potrebni „tehno dodaci“ kao što su USB port, audio ulaz i standardna utičnica od 12 volti.
Ovoga puta bez dizela u ponudi
Redizajnirani Hjundai i20 se isporučuje sa četiri benzinska motora (na našem tržištu dostupna su tri), dok je dizel agregat ovog prilikom izostao. U ponudi su moderni trocilindraš od 1,0 litra (T-GDi) koji izvlači 100 konjskih snaga, zatim standardni 1,2- litarski četvorocilindrični atmosferac od 84 „konja“, kao i 1.4 MPi od 100 KS, koji se nalazi u modelu sa automatskim menjačem.
Za prenos snage na točkove Hyundai i20 koristi poznati petostepeni menjač odlične brzine i preciznosti. Motor svoj pravi potencijal pokazuje pri većem broju obrtaja, kada se svi konji „bude“, a bolji utisak u vožnji svakako ostavlja trocilindrični turbo motor koji je osetno življi od klasičnog atmosferca, a uz to je i ekonomičniji. Međutim, iskustvo pokazuje da se kupci više opredeljuju za četvorocilindraša, verovatno zbog njegove jednostavnosti i pouzdanosti (ovaj zaključak izveden je na osnovu iskustva prodavaca i vlasnika i komentara sa automobilskih foruma).
Hyundai i20 nije samo za grad
Tokom vožnje Hjundai i20 ostavlja utisak „zrelog“ automobila koji prevazilazi svoju originalnu namenu. Naime, iako se radi o malom automobilu, on nudi neočekivanu dozu ozbiljnosti i kvaliteta: zvučna izolacija je odlična, osećaj na volanu sasvim prirodan, a u gradskim uslovima posebno prijaju okretnost i male dimenzije koje olakšavaju parkiranje na našim poslovično preuskim parking mestima; po potrebi, kad „uđete u štos“ s motorom, moći ćete i malo žustrije da se provozate.
Ako već volite malo bržu vožnju, svakako preporučujemo T-GDi motor, koji je zbog manje potrošnje bolji izbor i za duža putovanja.
Za vanserijsku udobnost tokom vožnje pobrinuće se prednji i zadnji senzori za pomoć pri parkiranju, kamera za vožnju hodom unazad, integrisani navigacioni sistem, automatski sistem klimatizacije i niz drugih detalja koji vožnju pretvaraju u uživanje. Utisci su jednostavno fantastični.
Pouzdanost
Problemi i kvarovi nisu nešto čime se Hyundai i20 može „pohvaliti“. Mišljenja i utisci servisera su potpuno usaglašena kada je ovaj model u pitanju: i20 je jedan od najpouzdanijih automobila u svojoj klasi. Takođe, i20 nudi i sve očekivane bezbednosne sisteme.
Vredi? Vredi!
Iako pripada kategoriji malih gradskih kompakta, gde se nalaze i modeli kao što su Ford Fiesta, Kia Rio, Renault Clio, Opel Corsa i Toyota Yaris, Hyundai i20 se može porediti sa modelima više klase svojom prostranošću, dodatnom opremom i kvalitetnom završnom obradom, a najbolja njegova osobina je – povoljna cena. Sve u svemu, i20 je zaista racionalan, logičan i razuman izbor.
Za kraj ovog kratkog osvrta izdvajamo pet ključnih karakteristika novog Hyundija i20 koje ga svrstavaju u red najpoželjnijih malih automobila na tržištu.
- Dizajn: prednja maska, branik, nove petokrake felne od 15 ili 16 cola, tablica podignuta na peta vrata, nova zadnja svetla i auspuh.
- Enterijer: kvalitetniji materijali, više opreme (novi centralni displej, monohromatski od 5 ili kolorni od 7 inča), prtljažnik od 326 litara.
- Boja: nekoliko novih upečatljivih boja (Tomato Red nam je omiljena).
- Pouzdanost: Hyundai i20 je natprosečno pouzdan i retko gostuje kod servisera.
- Cena: konkurenciji zadaje glavobolje.